bip wiązowna bip wiązowna Polska Fundusze EU Czyste powietrze Rodo Ochrona Danych Osobowych Metropolia Warszawska
logo nagłówek
szukaj
=
logo mniejsze
logo wiązowna

Infolinia urzędu:
22 512 58 00

e-mail:
urzad@wiazowna.pl

Wzorowa gmina logo

Darmowy transport na terenie gminy. Wyrób „Kartę mieszkańca Gminy Wiązowna”

Pięć niebieskich busów marki mercedes w otoczeniu zieleni.
Takimi autobusami podróżują nasi mieszkańcy na liniach W12, K2 i D1 (Foto: UTJ Wołoszka)

Od 19 lutego, by skorzystać z bezpłatnych przejazdów autobusami linii D1, K2 i W12, trzeba będzie posiadać „Kartę mieszkańca Gminy Wiązowna”. Można ją bezpłatnie wyrobić w Urzędzie Gminy Wiązowna.

Dotyczy to linii: W12 Michałówek – Stara Miłosna, D1 Dobrzyniec-Otwock oraz K2 Radachówka – Otwock. Warunkiem jest posiadanie „Karty mieszkańca Gminy Wiązowna”.

Wsiadając do autobusu linii W12, D1 lub K2, będzie trzeba okazać kartę mieszkańca. Jeśli nasza podróż rozpocznie się w Gliniance, a zakończy w Otwocku, to zapłacimy tylko za ten odcinek trasy, który leży poza granicami naszej gminy, czyli przykładowo zamiast 7 będzie to 3 zł za bilet.

Osoby korzystające na tych liniach z biletów miesięcznych, a posiadające „Kartę mieszkańca Gminy Wiązowna”, zapłacą mniej w zależności od rodzaju wykupywanego biletu miesięcznego. Przykładowo, na trasie do Otwocka zamiast 200 zł wydamy tylko 66 zł.

Rozkłady jazdy oraz cenniki dostępne są na stronie UTJ Wołoszka.

Jak wyrobić „Kartę mieszkańca Gminy Wiązowna”

Masz już „Kartę mieszkańca…”? Żeby stać się posiadaczem tego dokumentu uprawniającego do darmowych przejazdów i zniżek, należy przyjść do Urzędu Gminy Wiązowna w godzinach pracy i pobrać w biletomacie numerek z literą A.

Ze sobą mieć należy:

  1. wypełniony wniosek – dostępny pod tekstem i w zakładce: Załatw sprawę w urzędzie/Warszawa+ dopłaty do biletów;
  2. dowód osobisty lub legitymację szkolną albo studencką (uprawniająca do dodatkowych zniżek);
  3. zdjęcie – jeśli nie mamy własnego do zeskanowania, to będzie można zrobić je na miejscu;
  4. kopię pierwszej strony zeznania podatkowego PIT za zeszły rok ze wskazaniem Gminy Wiązowna jako miejsca zamieszkania  bądź zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o złożeniu takiej deklaracji. Osoba składająca PIT elektronicznie powinna okazać pierwszą stronę zeznania podatkowego za rok 2023 wraz z urzędowym poświadczeniem odbioru zeznania przez Urząd Skarbowy w Otwocku (UPO). Nowi mieszkańcy, którzy do tej pory nie rozliczali podatku dochodowego ze wskazaniem Gminy Wiązowna, powinni złożyć w Urzędzie Skarbowym w Otwocku zgłoszenie aktualizacyjne ZAP3 ze wskazaniem adresu zamieszkania na terenie gminy, a formularz wraz z potwierdzeniem złożenia okazać w naszym urzędzie przy wnioskowaniu o kartę.

Taka sama karta od lat obowiązuje także na linach, które współorganizujemy z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie. Są to autobusy 720, 722 i 730 oraz L20, L22 i  L50. Jeśli nie posiadają Państwo takiego dokumentu, to zapraszamy do naszego urzędu. Zasady wydawania kart są takie same, a wynikają z Zarządzenie nr 76.628.2018 Wójta Gminy Wiązowna z dnia 19 czerwca 2018 r. w sprawie ustanowienia Regulaminu wydawania Karty Mieszkańca Gminy Wiązowna uprawniającej mieszkańców gminy Wiązowna do dopłat na przejazdy środkami lokalnego transportu zbiorowego.

Jeśli będziemy posiadać komplet dokumentów, to kartę dostaniemy praktycznie „od ręki”.  Na wizytę zarezerwujmy sobie co najmniej 5 minut (tyle potrwa sprawdzenie poprawności wniosku i dokumentów oraz wydruk karty).

Zapraszamy w poniedziałek w godz. 10.00 – 18.00, a od wtorku do piątku w godz. 08.00 – 16.00. Więcej informacji na temat karty można uzyskać pod nr tel. 22 512 58 36.

Na wszelkie pytania związane z komunikacją odpowiada Karol Bronikowski, Wydział Spraw Społecznych, tel. 22 512 58 38, e-mail: k.bronikowski@wiazowna.pl.

Data opublikowania strony: 11/02/2025