Już 30 sierpnia odbędzie się Sesja Rady Gminy Wiązowna, na której radni gminni spotkają się, by podjąć kolejne ważne decyzje dla samorządu gminnego. Sesja odbędzie się w trybie stacjonarnym w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Wiązowna.
Podczas sesji radni zajmą się zmianami budżetowymi wynikającymi z konieczności dostosowania planów i wydatków do aktualnych potrzeb. Najistotniejsze z nich to zwiększenie planu dochodów o kwotę 49 671 zł za sprawą wydanej decyzji Wojewody Mazowieckiego na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe. Zwiększony zostanie także plan wydatków o kwotę 110 474,17 zł. Pieniądze te zostaną przeznaczone na wykonanie rozbiórki dawnego budynku świetlicy i biblioteki w Duchnowie wraz z dokończeniem zagospodarowania terenu.
W następnej kolejności radni zajmą się uchwałą w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego przez Gminę Wiązowna w 2022 roku. W związku z planowanym deficytem oraz planowaną spłatą wcześniej zaciągniętych rat kredytów i pożyczek, wystąpiła konieczność zaciągnięcia kredytu w celu zabezpieczenia środków.
Radni zajmą się również dwiema uchwałami w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonych w Wiązownie Kościelnej oraz w Gliniance. Uchwały są odpowiedzią na przekazanie gminie przez właścicieli odpłatnie nieruchomości z przeznaczeniem na drogę oraz odpłatnego zbycia nieruchomości z przeznaczeniem na realizację celu publicznego.
Kolejne pięć uchwał będą dotyczyć nadania nazw ulic „Żywiczna” w Pęclinie, „Śnieguliczki” w Izabeli oraz „Pieńki”, „Gajowa” i „Pergoli” w Duchnowie. Ma to na celu zapewnienie prawidłowej i czytelnej numeracji porządkowej nieruchomości oraz służyć bezpieczeństwu mieszkańców, precyzując lokalizację nieruchomości m.in. dla służb ratowniczych.
Więcej szczegółów znajdą Państwo pod tekstem – w projektach uchwał zaplanowanych na sesję. Zapraszamy do śledzenia sesji on-line już 30 sierpnia o godz. 16.15 na portalu mieszkańca wiazowna.esesja.pl, gdzie dostępne są materiały z prac rady.
Szczegółowych informacji o sesji udziela Dominika Twardziak – Wydział Spraw Społecznych, tel. 22 512 58 33, e-mail: d.twardziak@wiazowna.pl.