Linię W50 (dawniej L50) obsługiwał będzie Związek Powiatowo-Gminny „Otwockie Przewozy Gminno-Powiatowe”, którego członkiem jest nasza gmina. Związek pozyskuje środki z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych, co pozwala ograniczyć koszty funkcjonowania transportu publicznego i w ramach współpracy organizować darmowe linie autobusowe. Dla pasażerów posiadających „Kartę Mieszkańca Gminy Wiązowna” przejazdy tą linią będą bezpłatne. Pozostali pasażerowie będą musieli wykupić bilet jednorazowy w cenie 3 zł lub miesięczny – 66 zł.
Od 1 sierpnia rozpoczynamy również współpracę z Miastem Otwock w zakresie organizacji transportu zbiorowego. Na mocy zawartego porozumienia organizatorem transportu dla linii L20 i L22 będzie Miasto Otwock. Wszyscy pasażerowie będą korzystać z przejazdów tymi liniami bezpłatnie. Od 1 sierpnia linie zmienią swoje nazwy. Linia L20 będzie nazywać się A1, a linia L22 – A2.
Wyrób „Kartę Mieszkańca Gminy Wiązowna”
Żeby stać się posiadaczem „Karty Mieszkańca Gminy Wiązowna”, uprawniającej do darmowych przejazdów i zniżek, należy przyjść do Urzędu Gminy Wiązowna w godzinach pracy i pobrać w biletomacie numerek z literą A.
Ze sobą mieć należy:
- wypełniony wniosek – dostępny w zakładce: Załatw sprawę w urzędzie/Warszawa+ dopłaty do biletów;
- dowód osobisty lub legitymację szkolną albo studencką (uprawniająca do dodatkowych zniżek);
- zdjęcie – jeśli nie mamy własnego do zeskanowania, to będzie można zrobić je na miejscu;
- kopię pierwszej strony zeznania podatkowego PIT za zeszły rok ze wskazaniem Gminy Wiązowna jako miejsca zamieszkania bądź zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o złożeniu takiej deklaracji. Osoba składająca PIT elektronicznie powinna okazać pierwszą stronę zeznania podatkowego za rok 2024 wraz z urzędowym poświadczeniem odbioru zeznania przez Urząd Skarbowy w Otwocku (UPO). Nowi mieszkańcy, którzy do tej pory nie rozliczali podatku dochodowego ze wskazaniem Gminy Wiązowna, powinni złożyć w Urzędzie Skarbowym w Otwocku zgłoszenie aktualizacyjne ZAP3 ze wskazaniem adresu na terenie gminy, a formularz wraz z potwierdzeniem złożenia okazać w naszym urzędzie przy wnioskowaniu o kartę.
Taka sama karta od lat obowiązuje także na linach, które współorganizujemy z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie. Są to autobusy 720, 722 i 730. Jeśli nie posiadają Państwo takiego dokumentu, to zapraszamy do naszego urzędu.
Zapraszamy w poniedziałek w godz. 10.00 – 18.00, a od wtorku do piątku w godz. 08.00 – 16.00. Więcej informacji na temat karty można uzyskać pod nr tel. 22 512 58 36.


