Skończyła się przerwa zimowa na kontraktach Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zgodnie z podpisanymi umowami wykonawcy wrócili do pracy na placach budowy dróg, również na trasie S17.
W realizacji jest obecnie 113 zadań o łącznej długości blisko 1426 km. W trakcie przetargu jest kolejnych jedenaście o długości blisko 120 km. W tym roku GDDKiA planuje oddać do ruchu blisko 490 km nowych dróg.
W województwach mazowieckim i lubelskim budowana jest droga ekspresowa S17. W 2019 r. planowane są do oddania odcinki od węzła Lubelska do węzła Kurów Zachód, z wyłączeniem obwodnicy Kołbieli, gdzie ruch może odbywać się tymczasowo po budowanej trasie. To łącznie blisko 87 km, a doliczając niecałe 9 km obwodnicy Kołbieli, to prawie 96 km. W budowie będą jeszcze dwa węzły: Lubelska i Zakręt (łącznie ok. 5 km trasy), ale i tak czas przejazdu z rogatek Warszawy do centrum Lublina zajmie mniej niż półtorej godziny.
Aktualnie zamknięty jest zjazd z trasy DK17 na ul. Lubelską w Wiązownie i wyjazd z ul. Lubelskiej na trasę DK17. Chodzi o skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Zastępczo zjazd do Wiązowny odbywa się ul. Parkingową (przy dawnym Zajeździe u Mikulskich). To jednak nie koniec zmian. Wykonawca robót na drodze krajowej DK17 wstępnie od 1 kwietna (termin może jeszcze ulec zmianie) planuje zamknąć na okres kilkunastu miesięcy odcinek trasy pomiędzy ul. Parkingową a ul. Lubelską (DW721) w celu wybudowania nowego mostu na rzece Mieni. W tym czasie ruch odbywać się będzie ul. Parkingową i ul. Lubelską w Wiązownie.
Po oddaniu do ruchu wyżej wymienionych odcinków S17 i będącej w realizacji trasy S19 od Lublina do Rzeszowa, podróżujący z Podkarpacia do Warszawy, jak również dalej na północ do Trójmiasta, będą mogli pokonać całą trasę po drogach ekspresowych. W połowie 2021 r. ukończone zostaną odcinki na terenie woj. lubelskiego, a kompletną S19 od Lublina do Rzeszowa pojedziemy w połowie 2022 r.
Więcej informacji o wszystkich drogach, jakie są aktualnie w budowie można znaleźć na stronie GDDKiA.
Źródło: GDDKiA
Foto: GDDKiA