Należy przypomnieć również, że usunięcie wyrobów zawierających azbest to obowiązek spoczywający na właścicielach nieruchomości. Zutylizowanie jednej tony azbestu – czyli około 50 płyt falistych, to koszt średnio 452,52 zł! Gmina Wiązowna wychodząc naprzeciw mieszkańcom, co roku stara się o dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na odbiór i utylizację wyrobów zawierających azbest. Dzięki otrzymanemu dofinansowaniu w tym roku, w kwocie 33 200 zł, usunęliśmy 145,483 ton azbestu z terenu 74 prywatnych posesji.
Chętnych do pozbycia się azbestu przy współfinansowaniu, zapraszamy do składania wniosków o usunięcie wyrobów zawierających azbest. Wniosek dostępny jest na stronie www.bip.wiazowna.pl w Poradniku Interesanta oraz w Wydziale Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy Wiązowna. Informacji w sprawie udziela Izabela Guzowska tel. 22 512 58 29, e-mail: i.guzowska@wiazowna.pl
Jednocześnie zwracamy się z prośbą do mieszkańców, którzy we własnym zakresie zutylizowali azbest o dostarczenie dokumentów potwierdzających ten fakt, do Urzędu Gminy Wiązowna, do Wydziału Ochrony Środowiska. Gmina Wiązowna jest bowiem zobowiązana do bieżącego wprowadzania zmian dotyczących ilości wyrobów zawierających azbest do ogólnopolskiej Bazy Azbestowej.
Obiór i transport do miejsc unieszkodliwiania azbestu dofinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w formie dotacji, w kwocie 33 200 zł.