radio button mapa button pieed button pieed button Logo Instagram
logo nagłówek
szukaj bip wiązowna bip wiązowna Rodo Ochrona Danych Osobowych
=
logo mniejsze
logo wiązowna

Infolinia urzędu:
22 512 58 00

e-mail:
urzad@wiazowna.pl

Logo Teraz Polska

Podatek od nieruchomości. Wsparcie dla przedsiębiorców

Podatek od nieruchomości. Wsparcie dla przedsiębiorców

Baner z napisem podatek dla przedsiębiorców, w tle lisćie wiązu na niebiesko. Nad napisem świnka - skarbonka

Zdajemy sobie sprawę, że z powodu epidemii koronawirusa wielu małych i średnich przedsiębiorców znajduje się w trudnej sytuacji. Chcąc pomóc lokalnie działającym przedsiębiorcom, wprowadzamy „Pakiet pomocowy”.

Pakiet został przygotowany z myślą o tych, którzy najmocniej zostali dotknięci zaistniałą sytuacją. Z tytułu podatku od nieruchomości w ramach pomocy publicznej (w tym pomoc de minimis), czyli wsparcia publicznego dla małych i średnich firm, przedsiębiorcy mogą ubiegać się o:

  1. odroczenie terminu płatności należności bieżącej lub/i zaległości na okres: od 3 do 6 miesięcy;
  2. rozłożenie na raty należności bieżącej lub/i zaległości, określając liczbę i wysokość rat (maksymalnie do końca 2020 r.);
  3. umorzenie zaległości wraz z odsetkami za zwłokę.

Do składanego wniosku (wzór poniżej) należy załączyć wymagane dokumenty:

  1. Oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis,
  2. Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
  3. Formularz COVID-19;
  4. Sprawozdania finansowe za okres trzech ostatnich lat obrotowych (np. zestawienie przychodów i rozchodów lub PIT-y),
  5. Dokumenty finansowe za 1 kw. 2020 r. i następne lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej,
  6. Oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą),
  7. Oświadczenie o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej lub znacznym ograniczeniu prowadzenia działalności z uwagi na epidemię COVID-19.

Obowiązek złożenia powyższych dokumentów wynika z art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t. j. Dz. U. z 2018 roku. poz. 362 ze zm.) oraz rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z dnia 24 grudnia 2013 r.).

Wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz z wymaganymi załącznikami przedsiębiorca może złożyć: w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą ePUAP:  /UrzadGminyWiazowna/SkrytkaESP lub drogą mailową: urzad@wiazowna.pl.

To najszybsza i najbezpieczniejsza forma kontaktu. Można też skorzystać z korespondencji tradycyjnej, przesłanej na adres: Urzędu Gminy Wiązowna, ul. Lubelska 59, 05-462 Wiązowna lub złożonej skrzynki podawczej umieszczonej w przedsionku budynku Urzędu Gminy Wiązowna, ul. Lubelska 59, 05-462 Wiązowna, od pon. do pt. w godz. 8.00-14.00.

Jakie firmy mogą ubiegać się o pomoc? Są to przedsiębiorcy prowadzący przede wszystkim działalność:

  1. polegającą na przygotowaniu i podawaniu posiłków i napojów gościom siedzącym przy stołach oraz gościom dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu, spożywanych na miejscu, a także związanych z konsumpcją i podawaniem napojów;
  2. związaną z organizacją, promocją lub zarządzaniem imprezami, takimi jak wystawy, kongresy, konferencje, spotkania, włączając działalności polegające na zarządzaniu i dostarczaniu pracowników do obsługi terenów i obiektów, w których te imprezy mają miejsce;
  3. twórczą – związaną z wszelkimi zbiorowymi formami kultury i rozrywki;
  4. związaną ze sportem i rekreacją, w szczególności: klubów sportowych, klubów tanecznych, basenów, siłowni, klubów fitness, miejsc spotkań;
  5. związaną z prowadzeniem obiektów noclegowych turystycznych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania;

lub prowadzący handel detaliczny:

  1. wyrobami tekstylnymi;
  2. wyrobami odzieżowymi;
  3. obuwiem i wyrobami skórzanymi;
  4. meblami i sprzętem oświetleniowym;
  5. sprzętem radiowo-telewizyjnym lub sprzętem gospodarstwa domowego;
  6. artykułami piśmiennymi i księgarskimi;

lub inne podmioty prowadzące działalność usługową, np. salony kosmetyczne, fryzjerskie, indywidualne praktyki lekarskie (w tym stomatologiczne), gabinety rehabilitacyjne, które zostały dotknięte konsekwencjami epidemii.

Każda z sytuacji, w której znaleźli się przedsiębiorcy, jest inna. Dlatego każdy złożony wniosek będzie traktowany indywidualnie. Więcej informacji o tym, jak uzyskać pomoc, udzielają pracownicy Wydziału Podatków, tel. 22 512 58 73, 22 512 58 72, 22 512 58 71 lub 22 512 58 70.

Wszystkie wiadomości na temat wirusa COVID-19 znajdziecie Państwo na naszej stronie: https://tuwiazowna.pl/koronawirus-w-polsce/

Data opublikowania strony: 04/06/2020