Program współpracy to dokument programowy, określający zasady polityki realizowanej przez organ administracji publicznej wobec sektora pozarządowego. To w nim znajdują się informacje o celach i formach współpracy, jak również o planowanych środkach finansowych na zlecanie zadań publicznych do realizacji przez organizacje pozarządowe. Program współpracy wskazuje również jakie zadania publiczne w danym roku Samorząd Województwa Mazowieckiego określa jako priorytetowe.
Punktem wyjścia do składania propozycji do projektu przyszłorocznego Programu współpracy jest Program współpracy obowiązujący na 2025 rok.
Masz szansę na zgłoszenie propozycji nowych zadań publicznych. Dobrze uzasadnij potrzebę ich realizacji. Opisz założenia i planowane rezultaty oraz propozycję kwoty dotacji dla jednej oferty. Pamiętaj, że zaproponowane zadania muszą się mieścić w katalogu zadań samorządu województwa.
Możesz zgłosić uwagi do istniejących zapisów, jak też zaproponować zupełnie nowe.
Wypełnij i przekaż nam wypełniony formularz zgłoszenia propozycji do 20 lipca na jeden z wymienionych sposobów:
- online przez Formularz zgłoszenia propozycji do Programu współpracy na 2026 rok
- mailem: organizacyjny@mazovia.pl
- ePUAP, e-Doręczenia
- pocztą na adres: Biuro Dialogu i Inicjatyw Społecznych Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Okrzei 35, 03-715 Warszawa z dopiskiem „Program współpracy 2026”.
Na podstawie zgłoszonych propozycji przygotowany zostanie projekt „Rocznego programu współpracy województwa mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2026 rok”, który następnie poddany zostanie konsultacjom społecznym. Konsultacje, zgodnie z harmonogramem prac nad Programem współpracy, zaplanowane są na miesiąc wrzesień br.
W przypadku pytań bądź wątpliwości można kontaktować się z pracownikami Biuro Dialogu i Inicjatyw Społecznych, mail: dialog@mazovia.pl.
Źródło: dialog.mazovia.pl


