Do zadań zespołu będzie należeć w szczególności:
- współpraca z Pełnomocnikiem Wojewody Mazowieckiego do spraw Polityk Senioralnej;
- diagnozowanie problemów społecznych zakresie potrzeb osób starszych na terenie województwa mazowieckiego;
- monitorowanie zmian dotyczących sytuacji osób starszych w województwie;
- tworzenie rekomendacji dla samorządów w zakresie polityki senioralnej;
- opiniowanie oraz konsultowanie kluczowych dokumentów i propozycji rozwiązań mających wpływ na politykę senioralną w województwie mazowieckim.
Kandydatów na członków Zespołu, dysponujących wiedzą oraz doświadczeniem w zakresie polityki senioralnej mogą zgłaszać:
- jednostki samorządu terytorialnego oraz związki tych jednostek;
- organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 ze zm.);
- organizacje pracodawców oraz związki zawodowe;
- uczelnie i instytucje badawcze;
- osoby indywidualne.
Termin i sposób zgłaszania kandydata:
Kandydatów na członków Zespołu można zgłaszać w ciągu 10 dni od dnia ogłoszenia, po przez formularz zgłoszeniowy, który jest dostępny poniżej.
Dokumenty należy składać:
- pocztą na adres – Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie Pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres – wrps@mazowieckie.pl
- za pośrednictwem ePUAP – /t6j4ljd68r/skrytka.