Mieszkańcy Góraszki z niecierpliwością czekają na przebudowę ul. Mickiewicza. Mamy już gotowy wstępny projekt. Zapraszamy do zapoznania się z nim. Wnioski dotyczące proponowanej koncepcji można składać do 18 maja.
W ramach planowanej inwestycji zaprojektowano asfaltową jezdnię o szerokości 6 m, ścieżkę pieszo-rowerową (3 m), zjazdy indywidualne i publiczne, perony autobusowe komunikacji publicznej, przejścia dla pieszych z oświetleniem oraz kanał technologiczny, w którym znajdzie się miejsce rezerwowe pod światłowód.
Informujemy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami:
- szerokość pasów ruchu powinna wynosić 3 m;
- szerokość ścieżki pieszo-rowerowej, do której nie wlicza się szerokości krawężnika i obrzeża, powinna wynosić 3 m;
- zjazd publiczny powinien mieć szerokość jezdni nie mniejszą niż 3,5 m i nie większą niż szerokość jezdni na drodze;
- zjazd indywidualny powinien mieć szerokość nie mniejszą niż 3,5 m i nie większą niż szerokość jezdni na drodze.
Rozbudowa ul. Mickiewicza w Góraszce będzie odbywała się w trybie specustawy drogowej (ZRID). Przepisy umożliwiają przejęcie nieruchomości – potrzebnych działek lub ich części – pod zaplanowaną inwestycję drogową. Po wydaniu decyzji ZRID działki z mocy prawa stają się własnością gminy. Starosta Otwocki po fakcie, kiedy decyzja ZRID stanie się ostateczna, wyliczy wysokość odszkodowania za przejęte nieruchomości.
Prosimy o zapoznanie się z przedstawionym wstępnym projektem zagospodarowania terenu, podzielonym na trzy oddzielne arkusze (pod tekstem) oraz wniesienie ewentualnych uwag lub wniosków do 18 maja do godz. 16.00. Konsultacje projektu są nieobowiązkowe – dla nas jednak bardzo ważne. To dzięki Państwa uwagom i wnioskom wiele prowadzonych inwestycji jest realizowanych sprawniej, a na etapie projektowania unikamy rozbieżności, które mogłyby wydłużyć cały proces budowlany.
Wnioski w formie pisemnej prosimy składać w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Wiązowna w godzinach pracy (pon. 10.00 – 18.00, wt. – pt. 8.00 – 16.00) lub mailowej na adres: urzad@wiazowna.pl. Można też wysłać ePUAP-em poprzez naszą stronę, wystarczy kliknąć w ten link: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw
Więcej informacji udziela Katarzyna Rosłaniec – Wydział Inwestycji, tel. 22 512 58 65, e-mail: k.roslaniec@wiazowna.pl